Idź do treści
27.12.2021

Jak doskonale wiecie w okresie przedświątecznym organizujemy co roku zbiórki na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja. W ramach tegorocznej akcji odbyły się 3 licytacje na antenie prowadzone przez Kubę Strzyczkowskiego. Pierwszy raz w tym roku prowadzone były także aukcje w serwisie Allegro Charytatywni – przedmioty wystawiali dziennikarze i słuchacze.

Cel – pomoc psychologiczna dla dzieci

1,3 miliona złotych to łączna kwota zebrana przez słuchaczy Radia 357 w tegorocznej akcji charytatywnej. W tym roku pomoc przeznaczona będzie dla dzieci w Polsce i Syrii.

– W Polsce wiele dzieci zmaga się z kryzysem zdrowia psychicznego. Stany lękowe, stres, spadki nastroju i uzależnienia to tylko niektóre alarmujące sygnały z tym związane. W szkołach brakuje właściwej opieki psychologicznej, a bariery finansowe bardzo często nie są możliwe do pokonania. Z kolei w Syrii nawet 6 milionów dzieci potrzebuje natychmiastowej pomocy psychologicznej – żyją w ciągłym strachu, wśród wojny, przemocy, ubóstwa, nieraz w samotności – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

W ramach akcji prowadzone były licytacje antenowe, aukcje charytatywne na Allegro oraz zbiórka z wykorzystaniem wiadomości SMS i wpłat na konto fundacji.

Niezwykły przebieg licytacji na antenie – 395 tysięcy złotych za czapeczki F1

Trzy licytacje na antenie prowadził Kuba Strzyczkowski. Odbyły się 10, 17 i 23 grudnia. Słuchacze telefonicznie licytowali przedmioty ofiarowane przez znane osobistości świata muzyki, sztuki i sportu. W finałowej licytacji padł rekord dotychczasowych akcji – komplet czapeczek z podpisami kierowców Formuły 1 został wylicytowany za łączną kwotę 395 tysięcy złotych.

– Kiedy usłyszałem, że za czapeczki mamy 55 tysięcy, uznałem że to świetny wynik. Okazało się, że nie doceniłem hojności naszych słuchaczy. Wydawało mi się, że wspaniałomyślność i chęć niesienia pomocy mają jakieś granice. Ale się myliłem. Wierzę, że takimi akcjami i umiejętnością dzielenia się najlepiej pokazujemy, że Radio 357 jako projekt to dużo więcej niż nadawanie sygnału radiowego – mówi Kuba Strzyczkowski.

Po raz pierwszy w tym roku zorganizowane zostały aukcje w serwisie Allegro Charytatywni. Przedmioty wystawiali dziennikarze radia oraz słuchacze. Licytowane były między innymi personalizowane audycje czy reportaż o zwycięzcy aukcji. Najwyższą cenę osiągnęło spotkanie na kawie z Markiem Niedźwieckim, sprzedane za prawie 50 tysięcy złotych.

PODSUMOWANIE AKCJI:

  • Licytacje prowadzone przez Kubę Strzyczkowskiego przyniosły 885 818 tysięcy złotych
  • Aukcje dziennikarzy na Allegro – 123 924 złotych
  • Aukcje słuchaczy na Allegro – 21 026 złotych
  • SMS – 141 555 złotych
  • Dobrowolne darowizny – 183 338 złotych
  • ŁĄCZNIE: 1 355 661 złotych