Na przełomie roku firma ORLEN pomogła nam zrealizować 4. Top Radia 357. W 2025 roku ORLEN został Mecenasem Tytularnym Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu oraz rozpoczął wsparcie wydarzeń kulturalnych w Muzeum Łazienki Królewskie. 31 stycznia w Popołudniówce 357 gościliśmy Lidię Kołucką – Dyrektor Wykonawczą ds. Sponsoringu ORLEN, która opowiedziała o planach spółki na wspieranie kultury w 2025.

ORLEN rozpoczyna współpracę z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu im. Witolda Lutosławskiego. Jako Mecenas Tytularny, firma będzie wspierać bieżącą działalność NFM, a także projekty edukacyjne skierowane do dzieci, również tych ze szczególnymi potrzebami.
Nawiązanie współpracy z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu to przede wszystkim partnerstwo z jednym z najważniejszych miejsc na kulturalnej mapie Polski, które gości najwybitniejszych artystów z całego świata. Chcemy tym samym promować Polskę i jedną z najznakomitszych instytucji kultury – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. sponsoringu ORLEN S.A.
Narodowe Forum Muzyki to przestrzeń w sercu Wrocławia, która powstała z myślą o architekturze służącej muzyce. W jego przestrzeniach prezentowane są wszystkie rodzaje muzyki – od klasycznej, poprzez jazz, po muzykę alternatywną i elektroniczną, a także organową. Poprzez sztukę NFM stara się nieustająco dawać niesamowite doznania duchowe i estetyczne, być miejscem, które łączy i rozwija.
ORLEN rozpoczyna także współpracę z Muzeum Łazienki Królewskie – jednym z najliczniej odwiedzanych przez turystów miejsc w Polsce, zwanym Muzeum Zachwytów. Wsparcie ORLENU pozwoli Łazienkom realizować wydarzenia kulturalne w 2025 roku, a także opracować projekt systemu ostrzegania i ewakuacji zwiedzających w zabytkowych ogrodach w sytuacji wystąpienia niebezpiecznych warunków pogodowych.
Każdego roku rośnie liczba odwiedzających Łazienki, zatem zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa jest naszym priorytetem. Bezpieczeństwo gości jest ważne nie tylko na wystawach we wnętrzach, lecz także w historycznych ogrodach. – mówi dr Marianna Otmianowska, dyrektor Muzeum Łazienki Królewskie – Jesteśmy wdzięczni, że ORLEN pomoże nam w minimalizacji tego ryzyka. System ostrzegania dźwiękowego pozwoli wcześnie zakomunikować gościom potencjalne zagrożenie i usprawni ewakuację.
Współprace wpisują się w założenia podejścia do sponsoringu ORLEN, której jednym z celów jest upowszechnianie kultury i ułatwianie do niej dostępu.
Popołudniówkę w piątek, w której odbyła się rozmowa na ten temat, możecie oczywiście odsłuchać w podcastach 357: 31.01.2025, Popołudniówka w piątek, Kuba Strzyczkowski