Socjologowie od lat badają zjawisko nostalgii związanej z pierwszymi dekadami cyfrowej rozrywki. Nowe edycje starych komputerów, emulatory pozwalające na uruchomienie klasycznych gier, czy kultowe postaci z tychże gier stanowią sporą część światowego rynku rozrywki.
Historia pierwszych lat rynku gier wideo wydaje się być naznaczona śladami potu, krwi i pikselami. To również rodzaj lustra, w którym odbijał się charakter tamtych czasów. Pierwsze gry pisane często w domu przez jednego autora przerodziły się w ważną część dzisiejszej popkultury.
Celem cyklu 'Pikselowe marzenia' jest pokazanie na podstawie poszczególnych gier stanowiących kamienie milowe w rozwoju rynku gier wideo, jak rodziły się tytułowe pikselowe sny. Każdy odcinek ma formę dźwiękowego snu, w którym przewodnikiem-hipnotyzerem jest narrator.
Dziennikarz i twórca cyfrowy. Pamięta pełne papierosowego dymu salony gier w PRL-u, a jego pierwszą konsolą była gra telewizyjna Binatone mk7 wyprodukowana w 1977 roku. Właściciel rekordów w Galaxianie i Moon Rescue, ukończył dwukrotnie Moon Patrol.
Dziennikarz, muzyk, reżyser i pasjonat gier komputerowych. Bezgranicznie zakochany w serii Baldur's Gate, pierwsze kroki w świecie komputerów stawiał na Commodore 64. Na wakacyjnych wyjazdach ponad plaże preferował salony gier, w Wiedźminie 3 spędził ponad 1200 godzin, a ile czasu pożarła mu seria Diablo to sam woli nie wiedzieć.
Historia kultowej gry „Pac – Man” i rewolucja, która doprowadziła do powstania całej serii automatów arcade.
Hydraulicy Mario i Luigi dawno już przekroczyli czterdziestkę, a jednak w dalszym ciągu z powodzeniem ich postacie są wykorzystywane w grach wideo. Mario stał się prawdziwą gwiazdą i wystąpił w ponad 400 produkcjach.
Prehistoria gier komputerowych jest związana z wielkimi lampowymi urządzeniami, które nie miały nawet monitorów. Ale już w latach 50-tych ubiegłego wieku informatycy pisali na nie gry.
Kolejne odcinki co czwartek.
Projekt "Audiowystawa w formie podcastu: Pikselowe marzenia” realizowany przez 357 Sp. z o.o. został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Celem projektu jest popularyzacja wiedzy o historii gier komputerowych oraz rozwój oferty kulturalno-edukacyjnej Radia 357. Koszt przedsięwzięcia 171 367,15 zł, wartość dofinansowania 123 124,00 zł.